سال نو و اولین سالگرد رخشای همایون باد

اول فروردین سال ۱۴۰۲ رخشای (اولین هوش مصنوعی و مدل پردازش زبان طبیعی ایرانی) که از سال ۱۳۹۹ کار تحقیق و توسعه اولین مدل فارسی هوش مصنوعی بر مبنا پردازش زبان طبیعی را شروع کرده بود به صورت رسمی شروع به رونمایی از سامانه خود در قالب هوش مصنوعی زال نسخه یک کرد و به صورت عمومی این نسخه را در دسترس تمام هموطنان عزیز قرار داد .

چیزی که بیش از هرچیزی ما را شگفت زده کرد استقبال و مهمتر از همه اعتماد هموطنانی بود که یک شرکت در حال توسعه ایرانی را در میان نمونه های خارجی لایق حمایت دانستند و از بسیاری از مشکلات آن را عبور دادند و تیم توسعه و تمام همکاران ما را و زال و شهرزاد بر بستر هوش مصنوعی را مورد حمایت خود قرار دادند .

در کنار حمایت هموطنان زال توانست راوی بسیاری از داستان ها ٫ افسانه ها و مسائل علمی باشد و شهرزاد توانست با توانایی جادویی خود تمام ایده را با تمام توان به تصویر بکشد .
ما تمام بازخورد های هموطنان داخل کشور و خارج از کشور را با جان دل مرور کردیم و عاشقانه ویدئو ها و متن های هموطنان عزیز را در انواع شبکه های اجتمایی مرور را می کنیم و سعی کردیم که به بهترین شکل در مسیری گام برداریم که در جهت رشد و تعالی و معرفی فرهنگ ملی ایران عزیزمان باشیم .

در سالی که گذشت – مشکلاتی که پیش رو ما بود و به شدت به سرعت توسعه ما آسیب زد ٫ کیفیت بسیار پایین زیرساخت اینترنت کشور بود که مجبور شدیم بارها و بارها سرور هایمان را منتقل کنیم و بسیاری از ظرفیت ها را فدای رفع این مورد بکنیم تا کیفیت و سرعت پاسخگویی زال و شهرزاد در شان و درخور ایران و ایرانی برسانیم و حتی با پایینترین سرعت اینترنت در دسترس هموطنان خود باشیم که زخمی بر دل آزرده هموطنان از زیر ساخت اینترنت کشور نباشیم .
در کنار تمام نامیدی ها مسیر پیش رویمان را با قدرت پیش خواهیم رفت چون در کنارمان مهر هموطنان مان را داریم .

در برنامه سال گذشته پایداری شبکه و زیرساخت سامانه رخشای که راه اتصال به اساطیر ایرانی بود در اولویت ما بود و اما در سال جدید با حفظ این پایداری برنامه ما بر ایجاد قابلیت های کاربردی و در دسترس قرار دادن نسخه موبایل برای بهبود دسترسی هموطنان خواهد .
در سال جدید تمام تلاشمان را خواهیم کرد که زیر ساخت هوش مصنوعی کشور را در حد توان و با همکاری شرکت های هم سو به پیش ببریم – شگفتی های بسیار در پیش داریم که تمام تلاشمان را می کنیم هر چه سریعتر در اختیار هموطنانمان قرار گیرد .

در سال گذشته توانستیم نسخه دو زال و نسخه دو شهرزاد را ارائه دهیم اما در سال جدید تمام تلاشمان را می کنیم که مواردی را برای هموطنان در دسترس قرار دهیم که از دید کارایی برایشان تازگی داشته باشد در عین کاربردی بودن .

مسیر کوتاهی را در یک سال با مهر هفت هزار ساله ایرانیان پیمودیم امیدواریم همچنان لایق اعتماد هموطنان عزیزمان باشیم .
از طرف تمام همکاران در شرکت آریا هامان مهر پارسه بهترین ها و روز های روشن تری در سال جدید را برای شما هموطنان عزیز و تمام فارسی زبانان جهان آرزومندیم .

چو بودی سر سال نو فرودین

که رخشان شدی در دل از هور دین

 نهادی یکی گنج خسرو نهان

که نشناختی کهتری در جهان

(شاهنامه – بخش کردن خسرو پادشاهی خود را)

Check Also

ورود سامانه رخشای به تحقیقات هوش مصنوعی در حوزه های سلامت و علوم پزشکی

ورود سامانه رخشای به تحقیقات هوش مصنوعی در حوزه های سلامت و علوم پزشکی به …