پایداری مدل بزرگ زبان فارسی (LLM) هوش مصنوعی زال و زال پلاس : یک گام بزرگ با 17 میلیارد پارامتر آموزشی در زمینه هوش مصنوعی

هم اکنون ما شاهد پایداری از نمونه کاربردی هوش مصنوعی زال با نام Zal 2 و نسخه های سازمانی این مدل هوش مصنوعی با عنوان Zal Plus هستیم. به کمک شبکه پردازشی گسترده و قدرتمند زبان طبیعی، این سکوی تکنولوژیکی توانسته است بالغ بر 17 میلیارد پارامتر تحلیلی را از داده های با حجم بالا استخراج و به خود ادغام کند، برای فراهم کردن استقراری پایدار برای کاربران فارسی زبان.


زال دو – ادامه ی سری هوش مصنوعی جدید زال (زال ۲) و نسخه های سازمانی زال پلاس، با استفاده از شبکه پردازشی فراگیر و جامع خود، جایگاه نوینی در بخش فناوری استدلال و تصمیم گیری ماشینی فرا گرفته است.

ماشین با روح ایرانی، با به کار گیری منابع انسانی پویا و خلاق از جوانان ایرانی، توانسته است بر روی حجم 17 میلیارد پارامتر آموزشی تسلط بدست آورد.

هر یک از این پارامترها یک عامل مؤلفه تصمیم گیری در فرآیند پردازش مدل زبان دیپ لرنینگ (Deep Learning) می باشد که قسمتی از این شبکه پیچیده را تشکیل می دهند. ویرایش تفکر هوش مصنوعی زال، بنا به مدلیزاسیون به فرم پارمتر ها برای بازتاب دقیق، ساختارگرا و روشن، فرآیند ادراک و تشخیص محیط را انکار ناپذیر می کند.


با ادغام این المان های واسطه ای آموزشی به شبکه، مدل زال و همچنین Zal Plus، با توان پردازشی عظیم در صنعت پردازش و تولید محتواهای متنی برای کاربران ایرانی، نقش اصلی خود را با استقراری پایدار ایفا می کند. حاصل این پیشرفت در فن آوری هوش مصنوعی، علاوه بر توان خلاقیت و خروجی بالا و استقراری پایدار، ظرفیت بیشتری را در حوزه یادگیری ماشین و بازیابی اطلاعات به دست آورده است. این شکوفایی علمی گامی مهم در راستای پیشرفت پایدار در فناوری های هوش مصنوعی ایرانی است که به سمت ارتقاء خدمات بهینه و با کیفیت بیشتر به کاربران در صنایع مختلف از جمله تولید محتوا، نوشتن، ترجمه و بخش های مرتبط با متن می رود.
مدل سازمانی زال پلاس هم اکنون در هفت شرکت ایرانی به صورت عملیاتی شده و در فاز عملیاتی می باشد و بعد از رفع مشکلات به حالت پایدار رسیده است .


و این موفقیت بدون حمایت، اعتماد و همراهی مردمان عزیزمان امکان پذیر نبوده است.

تصویر تولید شده با هوش مصنوعی شهرزاد نسخه 2

Check Also

ورود سامانه رخشای به تحقیقات هوش مصنوعی در حوزه های سلامت و علوم پزشکی

ورود سامانه رخشای به تحقیقات هوش مصنوعی در حوزه های سلامت و علوم پزشکی به …