تغییر هویت بصری (لوگو) هوش مصنوعی رخشای

همزمان با رونمایی از زال 3، هویت بصری (لوگو) سامانه هوش مصنوعی رخشای نیز تغییر می کند .
لوگو سابق هوش مصنوعی ایرانی رخشای که از نماد اسب (رخش اسب نام برده شده در شاهنامه) نماد اصالت ، قدرت و شکوه و پیشروی به سمت آینده و از طرفی نماد اتصال با اساطیر اصیل ایرانی و شاهنامه ای و رنگ طلایی نماد قدرت، موفقیت و شکوه

پیشنمایش هویت بصری (لوگو) قبل :

رونمایی از هویت بصری (لوگو) جدید هوش مصنوعی رخشای

پیشنمایش هویت بصری (لوگو) جدید :

لوگوی سامانه یکپارچه هوش مصنوعی “رخشای” که به تصویر یک اسب با رنگ طلایی و نوشته‌ای در کنار آن اشاره دارد، می‌تواند مفاهیم زیر را به نمایش بگذارد:

  1. اسب (سمبل و نماد رخش شاهنامه) به عنوان نماد قدرت و سرعت و نقطه اتصال با اساطیر اصیل ایرانی : اسب به طور سنتی نماد قدرت، سرعت، و حرکت به جلو است. انتخاب اسب به عنوان نماد، می‌تواند بیانگر کارآیی بالا، قدرت پردازش، و توانمندی هوش مصنوعی “رخشای” در ارائه خدمات چت‌بات و تولید تصویر باشد. این نماد در فرهنگ ایرانی، ارتباطی عمیق با اسب‌هایی مانند “رخش” دارد که از اسب‌های افسانه‌ای شاهنامه فردوسی است و به دلیل وفاداری و قدرت معروف است.
  2. نمایش چهره انسان در طراحی یال اسب: این عنصر به مفهوم هوش انسانی و تعامل با کاربران اشاره داشته باشد، به خصوص با توجه به اینکه “رخشای” دو سامانه هوش مصنوعی چت‌بات و تولید تصویر دارد. حضور چهره انسان در دل یال‌های اسب، نمادی از تعامل بین انسان و هوش مصنوعی و پیوندی بین فناوری و انسانیت است.
  3. رنگ طلایی: رنگ طلایی معمولاً نماد ارزش، قدرت و نوآوری است. در این لوگو، طلایی بودن اسب می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت بالای خدمات و فناوری پیشرفته “رخشای” باشد. همچنین، رنگ طلایی در فرهنگ‌های مختلف به عنوان نمادی از موفقیت و رشد نیز تعبیر می‌شود.
  4. نوع طراحی و سبک نوشتار: فونت فارسی در کنار نماد اسب با استفاده از یک سبک مدرن طراحی شده که هماهنگی خوبی با مفهوم تکنولوژی دارد. انتخاب این فونت و طراحی ساده و مینیمالیستی بیانگر تمرکز سامانه بر کاربرپسندی و عملکرد دقیق است.

یال‌های اسب، که به زیبایی و قدرت آن افزوده و اغلب در حال حرکت و پویا به تصویر کشیده می‌شوند، در این لوگو نیز به همین معنا اشاره دارد :

  1. خلاقیت و نوآوری: یال‌های طراحی‌شده با دقت و انحنای زیبا، نشان‌دهنده حرکت پویا و خلاقیت پیوسته هستند. در زمینه هوش مصنوعی، این می‌تواند به معنی توانایی سیستم در ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه و تولید محتوای خلاقانه (همچون تصویرسازی و چت‌بات) باشد.
  2. هوش و تفکر عمیق: از آنجا که یال اسب به نوعی نمایانگر شخصیت و شکوه این موجود است، در این لوگو ترکیب یال با چهره انسان نشان از هوشمندی و توانایی در تفکر پیچیده و تعامل دارد، که با فعالیت‌های هوش مصنوعی سامانه “رخشای” مثل چت‌بات زال و هوش تولید تصویر شهرزاد هماهنگ است.
  3. حرکت و سرعت: یال‌های اسب که معمولاً در حرکت به تصویر کشیده می‌شوند، تداعی‌گر سرعت و روان بودن هستند. این ویژگی می‌تواند اشاره به سرعت و کارایی سامانه “رخشای” در پردازش داده‌ها و ارائه نتایج دقیق و سریع داشته باشد.

در مجموع، این لوگو سعی دارد تا ترکیبی از ارزش‌های فرهنگی اصیل ایرانی ، تکنولوژی پیشرفته، و تعامل انسانی را به تصویر بکشد که به طور مستقیم با خدمات ارائه شده توسط سامانه هوش مصنوعی “رخشای” هماهنگ است، از جمله چت‌بات “زال” و تولید تصویر توسط “شهرزاد”.

Check Also

شهرزاد: قوی‌ترین مدل پردازش تصویر ایرانی (رخشای)

هوش مصنوعی شهرزاد یک مدل پردازش تصویر پیشرفته است که با بهره‌گیری از قابلیت‌های برتر …