معرفی کتاب آموزشی (هوش مصنوعی 1) رده سنی کودکان


یکی از نکته نظراتی که مورد توجه تیم رخشای قرار گرفته ، آموزش هوش مصنوعی به کودکان ایرانی است ، در دنبال کردن نکته نظراتی که در مورد رخشای ، توسط هموطنان عزیز مطرح می شود تیم روابط عمومی رخشای به یک کتاب آموزشی هوش مصنوعی در حوزه کودکان رسیدند که اتفاقا اولین هوش مصنوعی ایرانی رخشای را هم در سر فصل های آموزشی خود جای داده است که بسیار این مورد برای ما ارزشمند و قابل تقدیر از سمت ما است . به همین سبب قصد داریم این کتاب ارزشمند را به شما کاربران گرامی هم معرفی کنیم .

آموزش کودکان در زمینه هوش مصنوعی (AI) یک نیاز ضروری در دنیای امروز است، زیرا این فناوری به سرعت در حال تحول است و در تمام جنبه‌های زندگی بشر نفوذ می‌کند. از جمله مهمترین دلایل این نیاز، می‌توان به اهمیت آماده‌سازی کودکان برای مشاغل آینده اشاره کرد. با پیشرفت‌های مداوم در حوزه‌هایی مانند علم داده، رباتیک، و فناوری اطلاعات، آشنایی کودکان با هوش مصنوعی از سنین پایین به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت‌های لازم برای موفقیت در بازار کار را به دست آورند.

هوش مصنوعی نه تنها در حوزه‌های فناوری، بلکه در زمینه‌هایی مانند هنر، موسیقی، و حتی علوم انسانی نیز تأثیرگذار است. آموزش مفاهیم پایه هوش مصنوعی به کودکان می‌تواند خلاقیت و مهارت‌های تفکر انتقادی آن‌ها را تقویت کند و آن‌ها را قادر سازد تا به جای صرفاً مصرف‌کنندگان فناوری، خالقان و مبتکرانی در این حوزه باشند.

علاوه بر این، با آشنایی با چگونگی کارکرد هوش مصنوعی، کودکان می‌توانند درک عمیق‌تری از نقش اخلاق و مسئولیت‌پذیری در توسعه فناوری پیدا کنند. آن‌ها یاد خواهند گرفت که چگونه می‌توان از این فناوری به صورت مسئولانه و در جهت بهبود جامعه استفاده کرد، بدون اینکه مشکلات و چالش‌های اجتماعی و اخلاقی نادیده گرفته شوند.

بنابراین، فراهم کردن آموزش مناسب در زمینه هوش مصنوعی برای کودکان نه تنها آن‌ها را برای آینده‌ای پر از فناوری آماده می‌کند، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا نقش فعال و آگاهانه‌ای در ساخت آینده‌ای بهتر برای جامعه ایفا کنند.

کتاب هوش مصنوعی 1نویسنده: سعیده مفیدی نسب
ناشر: انتشارات روشنگران راه فرداقیمت: ۶۵,۰۰۰ تومان

معرفی کتاب هوش مصنوعی 1


سعیده مفیدی نسب در کتاب هوش مصنوعی 1 دانش‌آموزان نسل تازه و کودکان شیفته‌ی جهان فناوری را با کاربرد‌های شگفت‌انگیز تکنولوژی ربات‌های هوشمند آشنا می‌کند. این کتاب، یک کلاس درس علمی، درباره‌ی انقلابی دیجیتالی‌ست که آینده‌ی بشر را به قبل و بعد خود تقسیم خواهد کرد. هوش مصنوعی حالا به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره‌ی ما تبدیل شده؛ پس وقت آن رسیده که شما نیز کار با این ابزار خارق‌العاده و پراستفاده را بیاموزد.

درباره‌‌ی کتاب هوش مصنوعی 1


حتماً این‌روز‌ها اسم فناوری هوش مصنوعی به گوش شما نیز خورده؛ اما شاید از خودتان بپرسید که ربات‌ها چگونه می‌توانند زندگی را برای انسان‌ها راحت‌تر کنند؟ اصلاً ایده‌ی هوش مصنوعی از کجا آمده؟ چطور می‌توان با قابلیت‌های مختلف این ربات‌های باهوش آشنا شد؟ و چگونه می‌توان از توانمندی‌های خارق‌العاده‌ی این ماشین‌های یادگیرنده استفاده برد؟ سعیده مفیدی نسب در کتاب هوش مصنوعی 1 به این سوال‌ها و ده‌ها پرسش ریز‌ودرشت دیگر درباره‌ی جهان جادویی هوش مصنوعی پاسخ خواهد داد.
رویارویی بشر با ربات‌های هوشمند و گره خوردن آینده‌ی انسان با هوش مصنوعی، موضوعی بود که تا همین صد سال گذشته فقط در داستان‌های علمی و تخیلی دنبال می‌شد. اما شاید حتی خود این داستان‌نویسان خیال‌پرداز نیز تصورش را نمی‌کردند که در آینده‌ای نه چندان دور، ربات‌ها بتوانند این چنین از مرز تخیلات انسان عبور کنند و با چنین سرعتی به زیروبم زندگی روزمره‌ی ما وارد شوند. شاید درابتدا کمی ترسناک به‌نظر برسد! یا حتی بیشتر به معجزه شبیه باشد. اما جایی برای نگرانی نیست؛ کتاب هوش مصنوعی 1 لذت آشنایی با این رفقای تازه‌وارد عصر مدرن را به شما هدیه می‌دهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مصنوعی 1
نویسندهسعیده مفیدی نسب
ناشر چاپیانتشارات روشنگران راه فردا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-600-7789-39-1
قیمت نسخه الکترونیک۶۵,۰۰۰ ت
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر برای کودکان، کتاب‌های کودک 9 تا 12 سال

Check Also

شهرزاد: قوی‌ترین مدل پردازش تصویر ایرانی (رخشای)

هوش مصنوعی شهرزاد یک مدل پردازش تصویر پیشرفته است که با بهره‌گیری از قابلیت‌های برتر …